sobota 30. listopadu 2013

Dům pro robota - Pracovní řez

Pracovní řez - slouží jako podklad pro řezoperspektivu. Vypadá to že pixely budu muset zmenšit na 150x150x150mm - výsledná socha bude detailnější. Roboty od Kuka Robotics a sklad pixelů jsou integrovány přímo ve stěnách objektu a kryté roletou. Otevírací přední stěna pomocí navijáku.

čtvrtek 21. listopadu 2013

Digitální sochař

Digitální sochař je multimediální platforma pracující s voxely (prostorovými pixely), které jsou skládány pomocí industriálních robotů do předem určené sochy. Slouží jako prostorově virtuální galerie ve které se skládá socha.

Voxely jsou krychle o hraně 300mm s kovovým magnetickým rámečkem a LED obrazovkami na všech šesti stěnách umožňující barevné variaci výsledného objektu. Voxely se na sebe uchycují pomocí elektromagnetu a jsou nabíjeny indukčně.

Plocha pro sochu je vymezena prostorem 3600x3600x7500mm a přímo souvisí s efektivním dosahem ramen industriálních robotů.

Systém je umístěn v rámu 8000x8000x8000m, rám slouží jako nosná konstrukce vodících kolejnic robotů.

Socha může být navržena a poslána do systému například pomocí mobilní aplikace (Android, iOS, WP8) - poté se data pošlou do fronty a je zahájena stavba sochy (čas sestavení by měl být kolem 10-15minut, dle počtu voxelů) - forma atrakce - spolupráce s laickou veřejností i umělci.

Inspirace: počítačová hra Minecraft, PixelArt, 8-bit grafika, Pixel, Voxel.

Zde obrazová dokumentace:


Daniel Volák
ATSS, 7. semestr, FA ČVUT 2013/2014

čtvrtek 14. listopadu 2013

Jeřábová dráha

Komplexní stavební systém ostrova jsem pojal jako soubor jednotlivých stavebních strojů (robotických ramen) umístěných na několika drahách podél ostrova tak aby svými rameny obsáhly veškeré možné umístění jednotlivých objektů. Vycházím z toho že objekty se budou stavět z betonových bloků 160x80x20cm + z dalších stavebích materiálů. Robotické konstrukční rameno je inspirováno industrálními roboty, akorát pro zvýšení dosahu se musela použít jiná strojírenská technologie (rameno + lineární aktuátor). Celý systém bude umístěn na kolejové dráze a v případě potřeby výstavby aktivován. V případě že systém nebude využíván, může sloužit jako zásobovací jeřáb z mostů, nebo jako "držák" například osvětlení, nebo uměleckého díla. Jeřáb se svými rozměry vejde pod mostové oblouky.

Zde pohled + měřítko + možné barevné varianty.


Záměrně ještě nedělám 3D model z důvodu brutální složitosti strojního systému a teprve po odladění konceptu se pustím do 3D, potažmo fyzického modelu.

Urbanismus ostrova si představuju takto - hlavní prostřední promenáda spojující kapli a věž správe strova a další aditivní dráhy (dosah ramene je označen kružnicí robota - 20m) - jednotliví roboti budou moct mezi sebou kooperovat, předávat materiál a obsáhnout všechny racionálně využitelné plochy ostrova. Růžove je osznačena hlavní promenáda + cestičky k jednotlivám objetům, černě další jeřábové dráhy + kružnice dosahu jeřábů.